Wypisz się z newslettera
Koła zainteresowań
Ktulu

 

 

Ktulu jest grą psychologiczno - strategiczną, która przy wykorzystaniu Kart Postaci i komend Mistrza Gry - Gichy Manitou, wciąga uczestników w dynamiczną zabawę polegającą na spontanicznych dyskusjach i pojedynkach na argumenty. Istotą gry są interakcje między graczami oraz umiejętność przekonywania do swoich racji. Gra charakteryzuje się dużą elastycznością zasad, dzięki czemu można ją rozgrywać przy niemal dowolnej liczbie uczestników.

 

Ktulu toczy się w realiach lokalnej społeczności i opiera się na podziale graczy na frakcje, które działają dla własnych korzyści i celów. Tłem gry jest Opowieść o Ktulu. Grą kieruje Mistrz Gry - Gichy Manitou, który wprowadza uczestników w zasady gry, koordynuje jej przebieg i tworzy odpowiedni nastrój. Rozgrywka rozpoczyna się w chwili kradzieży Posążka przez frakcję Bandytów, co skutkuje łańcuchem kolejnych zdarzeń w grze. Frakcja Miastowych dąży do odzyskania Posążka. Bandyci planują się wzbogacić, dzięki sprzedaży Posążka na zagranicznej aukcji. Idioki działają tak, aby wyeliminować z gry wszystkich graczy spoza swojej frakcji. Frakcja Ufoków chce wrócić do domu i w tym celu poszukuje Posążka. Z kolei Farciarz dąży do oddania Posążka na cele charytatywne w intencji pojednania wszystkich postaci.

 

Forma gry Ktulu wymaga i rozwija umiejętności obserwacji i analizy zachowania innych. Wpływa pozytywnie na umiejętność kontroli własnej mowy ciała i zdolność pracy zespołowej. Kształtuje umiejętność wyciągania wniosków i przedstawiania swoich myśli za pomocą jasnych, zwięzłych i logicznych argumentów, które przekonają innych o słuszności prezentowanych poglądów. Pomaga w zdobywaniu pewności siebie i uczy krytycznego myślenia na temat otaczającego świata.  Gra w Ktulu jest oryginalną metodą przygotowywania się do wystąpień publicznych oraz świetną rozrywką dla młodzieży i dorosłych.

 

Niniejsze opracowanie Ktulu powstało z myślą o uczestnikach ogólnopolskiego programu edukacyjnego Łowimy Talenty, który jest formą wsparcia szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w zakresie odkrywania i rozwijania uzdolnień dzieci i młodzieży. Opracowanie zostało zainspirowane kilkunastoletnią obserwacją laureatów konkursów organizowanych przez Łowców Talentów Jersz w czasie wakacyjnych Obozów Talentów w Serpelicach nad Bugiem.

 

 

Tytuł: Ktulu

Typ gry: psychologiczna / strategiczna

Liczba graczy: 7 - 32

Wiek: od 10 lat

Czas gry: 30 minut i więcej

 

Opracowanie i wdrożenie wersji gry dla potrzeb programu Łowimy Talenty: Ilona Dusza Kowalska

Konsultacja merytoryczna: Krzysztof Listowski

Wydawca i dystrybutor: Łowcy Talentów Jersz

Rok wydania: 2014

 

 

All right reserved.

Copyrights 2014 © Łowcy Talentów Jersz

www.jersz.pl

Pobierz pliki:
Ktulu - instrukcja gry
Par tne rzy
Pa tro ni
Wybierz tematykę mailingu
Zaznacz który typ konkursów Cię interesuje aby otrzymywać informacje tylko na ich temat
Jesteś uczniem czy nauczycielem?
Wybierz województwo
Zaznacz poziom szkoły
Wypisz się z newslettera
Podaj swojego maila w celu wypisania z newslettera
e-mail: