- ZGŁOSZENIE UDZIAŁU
- INFORMACJA O KONKURSIE
- NAGRODY DLA LAUREATÓW
- WYRÓŻNIENIA DLA UCZNIÓW
- WYRÓŻNIENIA DLA SZKÓŁ I NAUCZYCIELI
- REGULAMIN
- SPRAWDŹ WYNIKI
Uwaga! Z powodu awarii nie dostaną Państwo maila potwierdzającego, zgłoszenia są widoczne u nas w panelu. Przepraszamy za powstałe zamieszanie.
Nauczyciel (Szkolny Koordynator Konkursu) może zgłosić uczniów do konkursu wysyłając internetowe zgłoszenie przez formularz który znajduje się poniżej lub w przypadku problemów klikając poniższy link MATEMATIX(otwiera formularz na pełnym ekranie) do dnia 5.04.2023 r. Koszt uczestnictwa jednego ucznia w konkursie to 14 zł. Warunkiem przystąpienia szkoły do konkursu jest udział w nim minimum 11 uczniów (szkoły, nie klasy). Dwie lub kilka szkół mogą zgłosić wspólnych uczestników, wówczas konkurs odbędzie się w jednej z nich (w tej, która wyśle zgłoszenie). Po zgłoszeniu szkoły do konkursu, Szkolny Koordynator otrzyma przesyłkę zawierającą dokładną instrukcję przeprowadzenia konkursu, karty odpowiedzi, kopertę – sprawozdanie i zaklejoną kopertę z testami. Otrzymaną przesyłkę należy otworzyć natychmiast, natomiast zaklejoną kopertę z testami dopiero po wypełnieniu przez uczestników danych osobowych na kartach odpowiedzi podczas konkursu. W przypadku braku przesyłki do dnia 17.04.2023 r. wymagany jest kontakt na biuro@jersz.pl
O szczegółach konkursu czytaj w regulaminie dostępnym w zakładce po boku.
INFORMACJA O KONKURSIE
MATEMATIX jest nowym konkursem matematycznym wzorowanym na Alfiku Matematycznym. Jest wykorzystywany jako instrument motywujący uczniów do rozwijania samodzielności, twórczego myślenia, samodyscypliny oraz podejmowania intelektualnych wyzwań. Konkurs pozwala rozbudzać, diagnozować potencjał i zaangażowanie uczniów jak również odkrywać ich uzdolnienia i talenty matematyczne.
Zadania konkursowe nie wymagają dużej wiedzy szkolnej, raczej sprytu, wyobraźni i logicznego kojarzenia faktów. Konkurs w postaci testu jednokrotngowyboru jest przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych (od klasy 1 do 8) i wielokrotngo wyboru dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Materiał konkursowy uwzględnia wymagania określone obowiązującymi programami nauczania.
Konkurs promuje i premiuje osiągnięcia uczniów i ich szkół poprzez wręczanie nagród i dyplomów wyróżnień.
Bony upominkowe
do wykorzystania w internetowej księgarni Gandalf.com.pl
np. o wartości 100 zł, 200 zł lub 250 zł
Wyróżnienia dla uczniów biorących udział w konkursach programu Łowimy Talenty są przyznawane na 4 poziomach:
- Dyplom Laureata otrzymuje każdy nagrodzony w konkursie uczeń za najwyższe wyniki w danym konkursie.
- Dyplom Uznania za zdobycie bardzo dobrego wyniku w konkursie otrzyma odpowiednio uczeń, który uzyskał ponad 80% punktów w danym konkursie.
- Dyplom Uznania za zdobycie dobrego wyniku otrzyma uczeń, który przekroczy próg 75% punktów.
- Pozostali uczestnicy otrzymują Dyplom Uczestnika Konkursu.
Progi mogą zostać obniżone. Wyróżnienia są przekazywane do szkół łącznie z wynikami danego konkursu.
Głogowa, wrzesień 2022 r.
- Organizatorem II edycji konkursu MATEMATIX jest firma edukacyjna Łowcy Talentów – JERSZ.
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych od klasy 1 do 8 oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych z podziałem na kategorie wiekowe.
- Zawody mają miejsce tylko raz –20.04.2023 r. w godz. 9:00 - 10:30 (75 minut - test, 15 minut - sprawy organizacyjne. Każda zmiana terminu (godziny) musi być potwierdzona zgodą organizatora pod rygorem dyskwalifikacji. Uczeń rozwiązuje test w szkole, która go zgłosiła, pod nadzorem Szkolnej Komisji.
- Odpowiedzi zakreślane są na specjalnej karcie odpowiedzi, która po zawodach przekazana będzie organizatorowi. Uczeń dostaje tylko jedną taką kartę.
- Warunkiem przystąpienia szkoły do konkursu w wersji stacjonarnej/papierowej jest udział w nim minimum 11 uczniów z całej szkoły oraz przesłanie prawidłowo uzupełnionej KARTY ZGŁOSZENIA do dnia 5.04.2023 r. Kartę zgłoszenia należy uzupełnić na stronie internetowej WWW.JERSZ.PL W przypadku mniejszej ilości uczestników konkursu odbywa się online na identycznych zasadach i w tym samym czasie.
- Konkurs może się odbyć na dwa różne sposoby:
a. Papierowa w szkole - uczeń pisze konkurs bezpośrednio w szkole przy asyście nauczyciela zgłaszającego lub innej osoby. W tym celu wysyłane są przez organizatora karty odpowiedzi i pytania w formie papierowej. Minimalna liczba osób zgłoszonych to 11.
b. Online w szkole - uczeń pisze konkurs przy użyciu komputera z połączeniem do Internetu. W zależności od możliwości konkurs może odbywać się w sali komputerowej, prywatnych laptopach i tabletach przyniesionych do szkoły przy asyście nauczyciela zgłaszającego lub innej osoby. Nie ma minimalnej liczby osób, które muszą być zgłoszone. Informacje na temat konkursu znajdą Państwo w kolejnym punkcie. - Konkurs Online odbywa się w szkole w tym samym czasie co wersja papierowa. Nie ma możliwości przesunięcia jego godziny. Maksymalnie 3 dni przed konkursem na maila osoby zgłaszającej zostaje wysłana wiadomość z linkiem. Pod tym linkiem znajduje się strona konkursu wraz z polami do wypełnienia przez uczniów. Uczestnicy uzupełniają go przed przystąpieniem do konkursu, dlatego prosimy minimum 15 minut przed samym konkursem zalogować się i uzupełnić wymagane pola.
Uczestnik podobnie jak w wersji papierowej uzupełnia pola:
Imię i nazwisko
Klasa
Ministerialny kod RSPO szkoły - dla osób nie znających podany zostanie w mailu z linkiem. - Równo o czasie konkurs wystartuje i aktywny stanie się guzik z rozpoczęciem konkursu. Uczniowie mają tyle samo czasu i takie same pytania co osoby zdające w formie papierowej. Każda zaznaczona lub odznaczona odpowiedź automatycznie jest wysyłana do serwera, po regulaminowym czasie wyświetli się komunikat, że konkurs się skończył. Jeżeli uczeń chce skończyć szybciej, na samym dole strony jest przycisk Zakończ konkurs, po jego naciśnięciu wyświetli się okno z potwierdzeniem zakończenia konkursu. Jeżeli uczeń nie naciśnie zakończenia konkursu, wszystko co do tej pory zaznaczył jest przechowywane u nas na serwerze. Przez cały czas konkursu prosimy o obserwowanie uczniów czy nie rozglądają się i nie używają klawiatury - po wpisaniu danych do pracy potrzeba jedynie myszkę. Dodatkowo by zapobiec przeskakiwaniu pomiędzy zakładkami polecamy stronę konkursu uruchomić na pełnym ekranie przy pomocy przycisku F11 na klawiaturze, w przypadku klawiatur w laptopach możliwe jest wciśnięcie przycisku funkcyjnego FN + F11.
- Konkurs jest przedsięwzięciem samofinansującym się. Zebrane fundusze organizator przeznacza na nagrody (40% wpływów) i techniczną obsługę konkursu. W związku z tym proponuje się, aby rodzice ucznia deklarującego udział w konkursie wpłacali wpisowe w wysokości 14 zł. Przewodniczący szkolnej komisji wpłaca z zebranych pieniędzy (od osoby) po 13 zł na konto: Łowcy Talentów – JERSZ GŁOGOWA 22; 62-710 WŁADYSŁAWÓW SANTANDER BP S.A. nr 29 1090 2457 0000 0001 4154 5853 Koniecznie z dopiskiem MAT. Wpłaty należy dokonać tuż po konkursie tj. do dnia 21.04.2023 r., za faktyczną liczbę startujących. Gdy liczba startujących zmniejszy się o więcej niż 10% zgłoszonych, opłata za każdego uczestnika wynosi 14 zł. Przyjmowane są również zgłoszenia po terminie podanym w punkcie 5 – wpłata na konto wynosi wtedy 14 zł od uczestnika. Pieniądze, które pozostały w szkole, należy przeznaczyć na organizację konkursu i nagrody szkolne. W przypadku braku wpłaty lub niedopłaty wstrzymywane są wyniki (zobacz punkt 12).
- Faktury VAT są wystawiane w ciągu 7 dni od momentu wniesienia opłaty za udział w konkursie, na konto Organizatora, na podstawie kompletnych danych interesanta, które zostaną dostarczone w terminie na adres e-mail biuro@jersz.pl lub w formularzu zgłoszeniowym.
- Test konkursowy jest testem jednokrotnego wyboru (30 zadań z odpowiedziami A, B, C, D, E z których dokładnie jedna odpowiedź jest prawidłowa) dla uczniów szkół podstawowych oraz testem wielokrotnego wyboru (28 zadań z odpowiedziami A, B, C, D z których każda może być prawdziwa lub fałszywa) dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Dla klas 1 szkoły podstwowej test zawiera 24 pytania odpowiednio 8 za 3 punkty, 8 za 4 punkty i 8 za 5 punktów. Test jednokrotnego wyboru zawiera 10 pytań za 3 punkty, 10 za 4 punkty i 10 za 5 punktów. Na starcie uczeń otrzymuje 30 punktów, za poprawną odpowiedź odpowiednio 3, 4 lub 5 punktów, za brak odpowiedzi 0 punktów, za błędną odpowiedź odejmuje się mu ¼ punktów przeznaczonych na zadanie. Dla klasy 1 SP 8 pytań za 3 punkty, 8 za 4 punkty i 8 za 5 punktów. Na starcie uczeń otrzymuje 24 punkty, za poprawną odpowiedź odpowiednio 3, 4 lub 5 punktów, za brak odpowiedzi 0 punktów, za błędną odpowiedź odejmuje się mu ¼ punktów przeznaczonych na zadanie.W teście wielokrotnego wyboru na starcie uczeń otrzymuje 112 punktów, za poprawną odpowiedź 1 pkt, za brak odpowiedzi 0 punktów a za błędną -1 pkt.
- Zwycięzcy konkursu otrzymają nagrody rzeczowe w postaci bonów upominkowych do sklepu gandalf.com Dyplom laureata otrzymuje każdy nagrodzony uczeń. Odpowiednio uczeń, który uzyskał ponad 80% punktów, otrzyma dyplom uznania za zdobycie bardzo dobrego wyniku, a uczeń, który przekroczy próg 75% punktów, dyplom uznania za zdobycie dobrego wyniku w konkursie. Progi mogą zostać obniżone. Pozostali uczestnicy otrzymują dyplom uczestnika konkursu. Organizator zastrzega sobie prawo wręczenia dodatkowych wyróżnień lub/ i przyznania nagród specjalnych.
- Rozdział nagród będzie proporcjonalny do udziału uczniów z poszczególnych klas.
- Organizator zobowiązuje się przekazać wyniki najpóźniej 4 tygodni po konkursie.
- Reklamacje należy zgłaszać do sześciu tygodni po konkursie, po tym terminie materiały konkursowe zostaną zniszczone.
- Jeżeli uczeń jest przekonany, że jakieś zadanie (pytanie) testu konkursowego jest źle sformułowane i trudno o jednoznaczne odpowiedzi powinien to zgłosić do sprawozdania pisanego przez szkolne jury konkursu. Wypełnienie karty odpowiedzi jest częścią konkursu. Błędne wypełnienie karty nie może być podstawą do reklamacji.
- Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia dodatkowego testu sprawdzającego w przypadku wyników wskazujących na brak samodzielnej pracy uczestników konkursu, a w szczególnie rażących przypadkach do dyskwalifikacji szkoły.
- Rodzice i opiekunowie prawni niepełnoletnich uczestników, w chwili wniesienia opłaty za uczestnictwo w konkursie, wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych uczestnika (klasa, oddział i numer w dzienniku) na potrzeby realizacji konkursu.
- Testy konkursowe z kartami odpowiedzi i instrukcją dla Szkolnego Koordynatora Konkursu zostaną przesłane do szkół do dnia 17.04.2023 r. W przypadku braku przesyłki w w/w terminie wymagany jest kontakt na biuro@jersz.pl z informacją o braku przesyłki.
- Konkurs należy przeprowadzić zgodnie z regulaminem i instrukcją, która będzie przesłana wraz z materiałami konkursowymi. Instrukcja może wprowadzić drobne zmiany regulaminu. Na stronie www.jersz.pl znajduje się aktualny regulamin konkursu MATEMATIX. Informacje na temat przebiegu konkursu i jego zmian np. terminu będą aktualizowane na bieżąco na stronie www.jersz.pl.
- W czasie trwania konkursu, uczeń może mieć ze sobą czyste kartki i wykorzystać ją jako brudnopis. Komisja winna sprawdzić kartki uczniów przed rozpoczęciem się konkursu. Uczniowie nie mogą się wymieniać kartkami, ani korzystać w czasie pracy z niedozwolonych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz z kalkulatora i środków łączności, w tym z telefonów komórkowych, smartfonów, tabletów itp.
Edycje konkursu i odpowiedzi
Zadania MATEMATIX 2022 podstawowa 8
Zadania MATEMATIX 2022 podstawowa 7
Zadania MATEMATIX 2022 podstawowa 6
Zadania MATEMATIX 2022 podstawowa 5
Zadania MATEMATIX 2022 podstawowa 4
Zadania MATEMATIX 2022 podstawowa 3
Zadania MATEMATIX 2022 podstawowa 2
Zadania MATEMATIX 2022 podstawowa 1
Życząc Wam sukcesów,
serdecznie zapraszamy do udziału w Ogólnopolskim Konkursie MATEMATIX!
Pozdrawiamy!
Komitet Organizacyjny Konkursu
Łowcy Talentów - Jersz